Silta verhuist de IT-infrastructuur van P.C. Boschmans naar de cloud: veilig, betrouwbaar en zorgenvrij.

oplossingen
sectoren

Het bedrijf dat onder andere trouwringen ontwerpt, produceert en verdeelt ze over heel Europa laat drie onsite servers uit 1997 vervangen door een moderne IT-oplossing op maat van het budget van een kleine onderneming.

“Tegenwoordig moeten we IT in de eerste plaats als een service bekijken. Zo kan ik me focussen op mijn core activiteit: de zaken managen. Tegelijkertijd voel ik me veiliger met verbeterde uptime, back-ups en updates van onze licenties.”
Steven Keyzer, Director P.C. Boschmans

P.C. Boschmans geniet al 150 jaar van een excellente reputatie in de juwelensector. Het bedrijf heeft haar uitvalsbasis in Antwerpen, het wereldcentrum van de diamant, en bedient klanten in België en de rest van Europa. Het is dan ook niet verbazend dat het managen van de IT-infrastructuur niet tot hun core business behoort. Door het migreren van hun bestaande on-site servers naar het datacenter van Silta, kon het bedrijf zich ontdoen van alle onderhoudsissues met betrekking tot uptime, back-up en licentie upgrades. Kortom, P.C. Boschmans geniet de voordelen van een veilige, betrouwbare en zorgenvrije IT.

P.C. Boschmans is opgericht in 1865 en een alom bekend familiebedrijf in de juwelenwereld. Onder de merknaam ‘Angeli di Bosca’ market het bedrijf trouwringen in heel Europa. P.C. Boschmans is ook bekend voor het vervaardigen van legeringen van edelmetalen, zowel voor eigen gebruik als voor klanten. Vandaag stelt P.C. Boschmans 25 mensen te werk in productie, sales, administratie, financiën en marketing.

Mikken op zero IT-onderhoud

P.C. Boschmans vroeg Silta een voorstel te maken om hun IT-infrastructuur te moderniseren. Dit met de duidelijke boodschap om het IT-budget op het niveau van een klein bedrijf te houden. Ferranti stelde twee oplossingen voor. Het eerste bracht de aankoop van twee nieuwe on-site servers met zich mee.
Het tweede was volledig cloud-based met externe hosting van alle servers.

IT als een service

“Vanuit financieel oogpunt waren beide voorstellen van Silta eerlijk gezegd evenwaardig”, zo zegt Steven Keyzer. “Het cloud-based alternatief had een enorm voordeel: het zou ons toelaten om ons volledig te ontlasten van alle onderhoudsissues, die dan volledig de verantwoordelijkheid van Silta zouden worden.”

Nieuw gebouw, geen servers

Vandaag is er geen enkele server meer te bespeuren in het gloednieuwe gebouw van P.C. Boschmans. Het bedrijf rekent nu volledig op het cloud-based Microsoft Office 365 pakket voor e-mail en desktop toepassingen. De gebruikers van Microsoft Dynamics NAV kennen nu dankzij Virtual Machines een naadloze ervaring. Ze worden gehost op het datacenter van Silta. Silta staat ook in voor het onderhoud, back-up en updates van licenties. In een terugblik zegt Steven Keyzer dat hij in het bijzonder het persoonlijk contact met Silta apprecieerde: snel, flexibel en altijd beschikbaar wanneer nodig.